4 maj 2015

My British Life #2: School Life (Part Two): My Day

Hej kochani!

Dziś mam dla was następny post z serii o tym jak wygląda tutaj szkoła. Jeśli coś was jeszcze ciekawi na ten temat to pytajcie w komentarzach a w następnym poście z tej serii postaram się na nie odpowiedzieć. :D

A więc dzisiaj chciałabym opowiedzieć wam jak wygląda mój dzień w szkole i jak ułożony jest mój plan lekcji.



A więc co dziennie zaczynam szkołę od 20 minutowej "godziny wychowawczej" (tutor time), tak jest w każdej klasie gimnazjum i liceum, podczas tych 20 minut mamy czas aby się dobrze wybudzić, dowiedzieć co się w szkole dzieję, odrobić prace domowe na następną lekcje (ups haha) i pogadać z znajomymi. To można powiedzieć jest taka obowiązkowa przerwa przed zaczęciem szkoły. Szkoła się codziennie dla każdego zaczyna o 8.30 rano. Tak wygląda mniej więcej w każdym Gimnazjum/Liceum w Anglii.

Lekcje na ogół trwają od 45 minut do godziny, to się różni od szkoły do szkoły. W mojej szkole lekcje trwają całe 60 minut.  W mojej szkole jest zawsze 5 lekcji dziennie i ta suma jest taka sama dla każdego ucznia. Wszyscy wychodzą z szkoły o godzinie 15 z wyjątkiem tych co zostają na zajęcia dodatkowe. Tutaj w ciągu dnia są tylko dwie przerwy. Jedna jest ok. godziny 10-11 a druga jest w porze obiadowej czyli ok. godziny 12-13. Pierwsza jest krótka, zazwyczaj ok 15/20/30 minut - ta suma się różni od szkoły do szkoły - w mojej trwa ona 30 minut. Druga przerwa jest długa, trwa ona 45/50/60 minut, też ten czas się różni od szkoły do szkoły, ta przerwa jest przeznaczona na  zjedzenie drugiego śniadania - w tym czasie w stołówce są serwowane gorące posiłki. W mojej szkole trwa ona 45 minut.



Wasze Pytania

 Chciałabyś wrócić do Polski czy wolisz zostać w Anglii?
Jak na razie to na pewno bym chciała skończyć edukacje w UK, a potem zobaczymy. :p


Wiec jak to jest? Bo napisałaś że tak czy siak przechodzi się dalej nawet jak ma się bardzo złe oceny, wiec jeśli jest taki uczeń to co sie z nim robi? 


I co ma wpływ na to czy przyjmą cie do jakiegoś liceum, czy nie? 
Jak ktoś ma bardzo złe oceny i nie radzi sobie z nauką to nauczyciele starają się im pomóc tak aby przynajmniej zdali ten przedmiot, jakkolwiek jeśli ktoś kompletnie oleje szkołę  i nie będzie się chciał uczyć, przychodzić na dodatkowe sesję to spędza dzień/dwa/trzy (ile trzeba) w izolatce (w podstawówce mówili na to koza :/) i nadrabia zaległości jakkolwiek do czegoś takiego dochodzi już w ekstremalnych warunkach, a jeśli ktoś kompletnie oleje wszystko to skończy szkołę z byle jakimi ocenami i tyle. Ale na ogół w ostatniej klasie wszyscy ci co zawsze robili problemy biorą się w garść i zaczynają się uczyć po to aby  przynajmniej zdać egzaminy  ponieważ tutaj jeśli złapią cię na ściąganiu na egzaminie to masz potem zakaz brania udziału w jakimkolwiek egzaminie przez następne pięć lat. A na to czy przyjmą cię do jakiegoś liceum czy nie ma mają wpływ przedmioty których  chcesz się uczyć i czy dostałeś z nich wymagane oceny, też czy jest na ciebie miejsce i dużo różnych czynników ale głównie ocena w "egzaminu gimnazjalnego". 


To już koniec na ten post. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania to piszcie w komentarzach a odpowiem na nie w następnym poście. :D

26 komentarzy:

  1. Świetny post, bardzo podoba mi się ta seria! :)
    Można się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć.

    Pozdrawiam!
    wdrodzepomarzeniaa.blogspot.com - kliik!

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie szkoła w Anglii jest bardziej atrakcyjniejsza niż w Polsce.
    Lubię czytać takie posty u ciebie.
    Pozdrawiam.
    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie czytać takie posty!!!!

    loves-styles.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! podoba mi się ta seria. Zazdroszczę tych 20 minut na wybudzenie się albo odrobienie lekcji

    Zapraszam do mnie :) =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  5. Według mnie szkoła tam jest o wiele bardziej przyjazna od Polskiej szkoły, u mnie przykładowo niektórzy nauczyciele chcą (powiem teraz brzydko) "udupić" ucznia, który się nie uczy bądź nie chodzi do szkoły (z losowych przyczyn, nawet jeśli jest chory). Ale ciekawy post, lubię takie czytać :)
    http://thesunforgivesthecloud.blogspot.com/ - dopiero zaczynam i miło mi będzie jak zajrzysz:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że ta zagraniczna szkoła jest lepsza od polskiej. Macie czas z rana na przerwę, a 45-minutowa przerwa na ciepły posiłek powinna zostać wprowadzona do Polski, ale trudno. :) Interesują mnie posty z tej serii, czekam na więcej! :)
    piankaofstyle.blogspot.com-klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze mnie to bardzo interesowało. Nauka w UK i w Polsce bardzo się od siebie różni. Chciałabym spróbować tego Brytyjskiego programu. Fajna jest na 20 minutowa przerwa przed lekcjami :D
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam posty o Anglii

    Pozdrawiam :)
    http://szalone-trybutki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie podoba mi się to 20 minut przed rozpoczęciem lekcji :3
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie tak poczytać o edukacji w innym kraju :)
    Zawsze to można dowiedzieć się czegoś wiecej. Bardzo podoba mi się że tak godzinowo trwają lekcje i przerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe :D
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajnie! Napisz może coś o zajęciach dodatkowych, jakie są i wgl? :)
    Zapraszam do mnie. MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post! Fajnie dowiedzieć się jak wygląda nauka w innym kraju!
    Pozdrawiam cieplutko
    ♥Mój Blog - klik!♥

    OdpowiedzUsuń
  14. super ciekawy blog jak chcesz to wpadnij do mnie http://bookssandstories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy post. Nie zazdroszczę 60 minutowych lekcji.

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  16. 60 minut lekcji wydaje mi się zdecydowanie za dużo, ja juz po 30 minutach mam dość, haha. ;)
    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie,że o tym napisałaś.Dużo ciekawych rzeczy się dowiedziałam ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. ✿ ✿ Genialny blog, pięknie piszesz! ✿ ✿
    ♥♥ Życzę dalszych sukcesów w blogowaniu i wytrwałości ♥♥ !
    ✿ ✿ Będę zaglądać - OBSERWUJĘ! ✿ ✿

    ✿✿✿✿ Pozdrawiam i zapraszam ✿✿✿✿

    ♥♥ La Petite World - blog z miłości do pasji! ♥♥
    ✿✿ www.la-petite-world.blogspot.com ✿✿

    OdpowiedzUsuń
  20. Czekam na kolejny post z serii. Uwielbiam UK i wszystko co z UK związane. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawy post :)
    Można się dużo dowiedzieć.

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawy post, choć wiedziałam takie rzeczy bo też tam mieszkałam :)
    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Stosunkowo późno zaczynacie szkołę, ale w sumie to może i wygodne. Ale 5 lekcji dziennie? Malutko. Ja w liceum to po 8-9 miałam zawsze, czasami nawet więcej :O Długie przerwy w sumie mają dużo plusów, ale ja czasami na nasze długie przerwy w PL narzekam, bo wolę żeby nie było 15 minut, a dzień szkoły po prostu szybciej się skończył...

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Zainteresował mnie Twój blog! Będzie mi miło, jeśli wpadniesz do mnie MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Skoro wpadłeś to zostaw po sobie ślad zostaw swój link I chętnie wpadnę do ciebie. Nie pisz komentarzu typu "Fajny blog! Obserwujemy?" Jeśli podoba ci się mój blog to obserwuj a ja wpadnę i się odwdzięczę.