19 sie 2014

Dla czego Bella nie powinna gotować ... #1


Hej, to witam was w pierwszym poście z serii "Dla czego Bella nie powinna gotować..."  - to będzie ciekawe. Dzisiaj mam dla was posta ale myśląc o tym w tej chwili to chyba będę robić  filmiki z tej serii bo wyjdą lepiej no ale do sedna. 

Otóż jak wiecie (jeśli przeczytaliście mój opis "o mnie")  lubię czasami gotować i nie jestem w tym taka zła (wbrew tytułu posta i tego co zaraz przeczytacie). A więc ostatnio będąc u Julii postanowiłam zrobić Panna Cottę po to aby zrobić posta dla was oraz po prostu miałam na nią ochotę ... kontynuując ponieważ nie byłam w swojej kuchni, panna cotta wyszła lekko słona  (a mówiąc lekko mam na myśli mocno) ponieważ na blacie stał słoik z białymi kryształkami które myślałam że był to cukier i reszty możecie się pewnie domyśleć, a w skrócie "cukier" okazał się solą :) 

Oczywiście mama Julli (której zresztą był pomysł abym zrobiła tą panna cottę) powiedziała że mi jej nie odpuści i kupiła potrzebne produkty, pokazała mi gdzie CUKIER jest i postanowiłam zrobić to jeszcze raz tym razem mniej słone :).





Ogólnie to przepis na taką panna cottę jest dość prosty: wystarczy 250ml śmietany 30% , 250ml mleka, 25g CUKRU i ok. 3 łyżki żelatyny w proszku.

Najpierw w garku się zagotowywuje mleko i  śmietane potem rozpuszcza się cukier a na koniec trzeba rozpuścić żelatyne. Wszystko to się robi na średnniej temperatuże potem przelewa się ten wywar do filiżanek i zostawia się w lodówce na ok 3-4 godziny (do puki się nie "zgalaretkuje" ) a aby wyjać to z filiżanki trzeba włożyć ja do wżątku na ok 5sec a potem przewrócić filiżankę do góry nogami na tależyk i "kulka" powinna wylecieć z kupka a jak nie to włóż filiżankę z powrotem do wrzątku na kolejne 5 sec. i tak dalej. Na koniec najlepiej polać malinowym sosem :)
Smacznego :)






34 komentarze:

  1. Najłatwiej pomylić cukier z solą, nie tylko tobie zdarzają się takie "wpadki".
    sweethomesweety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zładjabym sobie to jednak wersje bez soli hah
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. I tak wygląda pysznie! :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie wygląda! Jak dla mnie to możesz mi robić takie desery :D I filmik chyba byłby tutaj na miejscu, także.. jak następnym razem miałabyś filmik.. pokazuj :D
    Posłuchaj mnie teraz bardzo uważnie. Zmieniłam adres mojego bloga, wiec są kłopoty z bloggerem. Wszyscy moi obserwatorzy przestali widzieć moje posty na blogger home. Żeby pozbyć się tych problemów i znów widzieć posty na blogger home, musisz od-obserwować mojego bloga, odświeżyć stronę i zaobserwować go ponownie. (Jeżeli obserwujesz mojego bloga)
    Więcej informacji w moim najnowszym poście. To na prawdę bardzo ważne, wiec proszę nie ignoruj tej informacji.
    Chodzę po wszystkich blogach i pisze to każdemu! Proszę, przeczytaj mój najnowszy post informacyjny!! To bardzo ważne.
    Pozdrawiam ;*

    Miśka
    miska-grabowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia dopiero dzisiaj odkryłam twojego bloga ,a bardzo żałuje..
    .Bo jest wspaniały,a ty jestes naprawde śliczna .Nie moge doczekać sie następnych postów.
    Ja osobiśćie bardzo lubie gotowac i pieć:)
    mam to w genach ..:p
    Ale wiele moich kolezanek ze szkoły nie potrafiXD
    Zapraszam do mnie byłoby miło gdybys wpadła,j
    a niedawno zaczełam moja przygode z blogiem ale zamierzam w niej zostać :)
    zapraszam
    katiebykate.blogspot.com

    OBSERWUJE<3 MILYCH KONCÓWEK WAKCJI

    OdpowiedzUsuń
  6. Hahaha zdarzają się czasem takie przypadki. Pana cotty nigdy nie jadłam, ale być może zrobię w niedalekiej przyszłości.

    kamoop.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pana cotta z solą pewnie jest wyśmienita ! :-)

    http://tina-y-wera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam pyhaa :)
    http://ilovefruiit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hahaha, mi też zdarzają się w kuchni takie wypadki przy pracy :D
    Świetny blog, obserwuję.
    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdemu się zdarza.. :D
    http://milenaabloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. O jeej jakie pyszności ;3
    Hahahah panna cotta z solą ciekawe ; D Każdemu się zdarza <3
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. hahaha, też kiedyś pomyliłam cukier z solą jak chciałam posłodzić herbatę...xD haha, ciekawie to musiało smakować :p
    zawsze chciałam spróbować Panny Cotty, chętnie spróbuję :3

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. I tak wygląda na dobrą.
    Też kiedyś mi się zdarzyło takie coś! :p

    http://closertotheedgeblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę kiedyś spróbować bo wygląda świetnie, i na moje umiejętności kucharskie leży na półce "Da się zrobić"
    Świetny Blog, wygląd niesamowity i bardzo dobrze piszesz, że aż chce się czytać dalej :D

    +obserwuję
    -----------------------------------------
    karalasworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmm wygląda przepysznie!

    Obserwujemy? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie a na 100% się odwdzięczę
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście ? Z góry dziękuję :))
    stay-possitive.blogspot.com
    PS. na moim blogu można zamawiać design

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ładne zdjęcia i bardzo pysznie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
    Bardzo fajny post. Lubię czytać takie wpisy.
    Z ciekawości przejrzałam kilka poprzednich postów i też są świetne.
    Śliczny design bloga *.*

    Czy mogłabyś kliknąć w baner Mart of China na moim blogu? Odwdzięczę się obserwacją <3

    http://kate-and-her-world.blogspot.com/
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  18. osobiście nie lubię panny cotty ale u Ciebie wygląda max smakowicie, i chciałam powiedzieć że bardzo ładna dziewczyna z Ciebie lap mojego bloga http://martfotofashion.blogspot.com :)
    obserwuje bo strassznie mi się podoba blog :)

    OdpowiedzUsuń
  19. No cóż, zdarza się, miałam kiedyś podobną sytuację, też pomyliłam cukier z solą :(

    OdpowiedzUsuń
  20. sliczne zdjecia, ja nie raz juz pomylilam te 2 skladniki XD
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zostałaś nominowana do LBA ;)

    maiifashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. śliczne zdjęcia, wygląda pysznie ;)
    http://koniandvivi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja kiedyś miałam lekkie wątpliwości czy zwykły cukier to przypadkiem nie cukier puder - aby to sprawdzić zjadłam jego łyżkę :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Super przepis , ja niestety nie potrafię gotować .Koleżanka mi powiedziała że nawet nie potrafię rozsmarować masła
    :) . Świetny design bloga :) .


    http://stylowaokularniica.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Uczciwa obserwacja za obserwacje? Świetny blog mój blog http://mela-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Pysznie wygląda może kiedyś zrobię ;)

    jedno-zycie-jedna-troska.blogspot.com/ ;>

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda naprawdę smakowicie :)

    Zapraszam do zapoznania się z najnowszą platformą dla blogerów, można zgarnąć naprawdę fajne współpracę :)
    http://juliet-monroe.blogspot.com/2014/08/reachbloggercom-nowa-przyszosc.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Ooo panna cotta wygląda smakowicie i nie ma trudnego przepisu :) Z chęcią kiedyś spróbuję kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  29. ale ładne zdjęcia, teraz mam ochotę na kawę D:

    OdpowiedzUsuń
  30. Wygląda to przepysznie, choć gdyby było bardziej słodkie od CUKRU, byłoby pewnie lepiej, haha ♥
    Fajny pomysł na taki post :)
    Obserwuję! - masz świetnego bloga :))

    http://allexandrablog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam panna cottę <3 Jak byłam mała to mogłam jeść tylko to hahaha.
    http://okaygeomi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Skoro wpadłeś to zostaw po sobie ślad zostaw swój link I chętnie wpadnę do ciebie. Nie pisz komentarzu typu "Fajny blog! Obserwujemy?" Jeśli podoba ci się mój blog to obserwuj a ja wpadnę i się odwdzięczę.